Declarația de accesibilitate
Declarația de accesibilitate
( Ultima actualizare: iunie2025)
În cele ce urmează, noi, Sixt GmbH & Co. Autovermietung KG (denumită în continuare "SIXT" sau "noi"), vă informăm cu privire la modul în care implementăm cerințele legale aplicabile pentru accesibilitatea gamei noastre de servicii.
1 Baza legală pentru obligațiile de informare
Această prezentare generală include următoarele obligații de informare din Directiva (UE) 2019/882 (Actul european privind accesibilitatea, denumit în continuare "EAA") sau din Barrierefreiheitsstärkungsgesetz (denumit în continuare "BFSG") și Verordnung zum Barrierefreiheitsstärkungsgesetz (denumit în continuare "BFSGV"):
Art. 13 alineatul (2) din EAA coroborat cu anexa V la EAA;
- Art. Articolul 4 alineatul (3) teza 1 din EAA coroborat cu anexa I secțiunea III litera (b) la EAA;
- Art. 4 (3) teza 2 CEA în legătură cu anexa I secțiunea IV litera (g) la CEA;
- art. 14 (1) nr. 2 BFSG coroborat cu anexa 3 nr. 1 la BFSG;
- art. 3 (1) BFSG în coroborare cu art. 12 nr. 2 BFSGV;
- art.3 (1) BFSG în coroborare cu art. 19 nr. 1 BFSGV
2 Accesibilitatea serviciilor de comerț electronic ale SIXT
a. Descrierea și explicarea generală a serviciilor și informații privind modul de funcționare a serviciilor
Oferim o funcție de rezervare pentru diverse servicii de mobilitate prin intermediul site-ului nostru web și al aplicației SIXT asociate, ca serviciu în tranzacțiile comerciale electronice. Prin utilizarea site-ului web și a aplicației SIXT, puteți afla și rezerva următoarele servicii de mobilitate:
- Închiriere autoturisme și camioane: Închirierea de mașini și camioane cu rezervare prealabilă prin intermediul site-ului web sau al aplicației SIXT.
- SIXT Share & SIXT Share 3rd Party: După rezervare prin intermediul aplicației Sixt, mașinile parcate într-o anumită zonă de utilizare pot fi deblocate și închiriate contra unei taxe stabilite în funcție de timp sau de kilometraj.
- SIXT+ unlimited: Prin plata unei taxe de angajament de mobilitate și, dacă este cazul, a unei taxe de intrare, un vehicul din categoria de vehicule convenită prin contract, care include beneficii și anumite servicii, poate fi preluat, returnat și schimbat la toate stațiile Sixt Unlimited participante fără alte plăți.
- SIXT+ auto abo: Acesta este un abonament auto all-inclusive, în cadrul căruia clienții beneficiază permanent de o mașină în schimbul plății unei taxe lunare de bază.
- SIXT Ride: Serviciile de taxi și șofer pot fi rezervate.
În primul rând, puteți afla mai multe despre serviciile de mobilitate menționate pe subpaginile individuale ale site-ului web sau în secțiunile aplicației SIXT. În special, veți găsi informații privind domeniul de aplicare al serviciilor, prețurile și cerințele pentru încheierea unui contract pentru serviciul de mobilitate respectiv.
În funcție de serviciul de mobilitate, funcția de rezervare vă permite să selectați mașina dorită sau o anumită clasă de vehicule. După selectarea și verificarea opțiunilor selectate, puteți introduce datele dvs. personale (nume, adresă, adresă de e-mail, detaliile permisului de conducere) și puteți selecta metoda de plată dorită în timpul procesului de rezervare. Odată ce datele au fost verificate, plata este procesată printr-o conexiune criptată. Veți primi apoi o confirmare a rezervării prin intermediul adresei de e-mail furnizate sau în zona respectivă a contului dvs. de utilizator pe site-ul web sau în aplicația SIXT.
În plus, funcția de rezervare de pe site și din aplicația SIXT vă permite, de asemenea, să vă gestionați rezervările. Rezervările pot fi vizualizate, modificate sau anulate acolo, în funcție de termenii și condițiile aplicabile.
Descrierea conformității cu accesibilitatea serviciilor
La crearea accesibilității serviciilor, ne-am orientat asupra cerințelor legale în conformitate cu EAA, BFSG și BFSGV. EN 301 549 ca standard european armonizat și cea mai recentă versiune a Orientărilor W3C privind accesibilitatea conținutului web (denumite în continuare "WCAG") menționate în acest standard au servit, de asemenea, drept bază. Luând în considerare nivelurile de conformitate A și AA din WCAG, am luat o serie de măsuri pentru a asigura accesibilitatea.
EN 301 549 și WCAG clasifică cerințele de accesibilitate în funcție de cele patru criterii (aa.) perceptibilitate, (bb.) operabilitate, (cc.) înțelegerea și (dd.) robustețe. Mai jos am enumerat măsurile specifice de punere în aplicare în cadrul acestor patru domenii de cerințe:
aa. Perceptibilitate (Nr. 1 WCAG)
Informațiile și componentele interfeței cu utilizatorul trebuie să fie prezentabile utilizatorilor în moduri pe care aceștia le pot percepe. Am implementat aceste cerințe prin următoarele măsuri:
- Îmbunătățirea contrastului culorilor: Am ajustat culorile pe site-ul nostru web și în aplicația SIXT (toate produsele, cu excepția Ride) pentru a asigura o mai bună lizibilitate. Acest lucru este deosebit de util pentru utilizatorii cu deficiențe de vedere.
bb. Operabilitate (Nr. 2 WCAG)
Componentele interfeței cu utilizatorul și navigarea trebuie să fie operabile. Am implementat aceste cerințe prin următoarele măsuri:
- Am îmbunătățit utilizarea prin intermediul unei tastaturi: Am facilitat navigarea pe site-ul nostru cu ajutorul unei tastaturi prin atribuirea de roluri valide și atribute ARIA necesare elementelor interactive, îmbunătățirea navigării cu ajutorul tastelor de tabulare și de focalizare în diferitele etape de rezervare.
- Structură HTML revizuită: Am adăugat elemente HTML semantice precum ul, li, input și button pentru a sprijini mai bine utilizatorii care se bazează pe ajutoare tehnice. În plus, elementele de titlu de pe pagină (cum ar fi H1, H2 etc.) au fost rearanjate pentru a menține o ordine logică.
- Mărime țintă tactilă îmbunătățită pentru aplicația Sixt: Am mărit dimensiunea țintă tactilă pentru toate componentele UI la un minim de 44x44 pixeli. Această modificare asigură faptul că utilizatorii pot utiliza cu ușurință butoanele și alte elemente tactile, reducând probabilitatea atingerilor accidentale și îmbunătățind experiența generală a utilizatorului.
cc. Înțelegerea (Nr. 3 WCAG)
Informațiile și funcționarea interfeței cu utilizatorul trebuie să fie ușor de înțeles. Am implementat aceste cerințe prin următoarele măsuri:
- Am corectat descrierile imaginilor: Am corectat descrierile lipsă sau incorecte pentru imagini. Acest lucru înseamnă că utilizatorii vor primi mai multe informații despre imagini chiar dacă nu le pot vedea.
- Am îmbunătățit textele explicative pentru elementele interactive: Ne-am asigurat că textele explicative pentru funcțiile interactive, cum ar fi caruselurile, sunt mult mai clare și mai ușor de înțeles. Astfel, utilizatorilor le este mai ușor să știe ce acțiuni pot efectua, cum ar fi redarea sau oprirea unei prezentări de diapozitive.
dd. Robustețe (Nr. 4 WCAG)
Maximizarea compatibilității cu agenții de utilizator actuali și viitori, inclusiv cu tehnologiile de asistență. Am implementat aceste cerințe prin următoarele măsuri:
- Compatibilitate îmbunătățită a cititorilor Text-to-Speech: Am adăugat etichete (de exemplu, atribute alt) și descrieri la elemente pentru a ne asigura că cititoarele Text-to-Speech le pot descrie utilizatorilor care se bazează pe descrieri audio.
3. Accesibilitatea serviciilor de comunicații electronice ale SIXT
Pentru a asigura accesibilitatea pentru toți clienții, SIXT oferă mai multe canale de contact adaptate la o varietate de nevoi. Clienții ne pot contacta prin telefon, ceea ce vine în sprijinul persoanelor cu deficiențe de vedere care pot prefera comunicarea verbală în locul formatelor bazate pe text. Pentru persoanele surde sau cu probleme de auz, suportul scris este disponibil prin intermediul contactului nostru prin e-mail și al opțiunilor de chat live pe site-ul și aplicația SIXT. Aplicația noastră mobilă oferă, de asemenea, funcții integrate de asistență și este optimizată pentru cititoarele de ecran, permițând clienților să acceseze asistența direct de pe dispozitivele lor. În plus, clienții pot utiliza canalele de social media pentru întrebări, oferind o altă metodă de comunicare accesibilă, bazată pe text. Aceste opțiuni diferite asigură clienților metoda de contact care corespunde cel mai bine nevoilor și preferințelor lor în materie de accesibilitate.
4. Centrul intern de raportare pentru accesibilitate la Sixt
Dacă aveți întrebări sau sugestii cu privire la accesibilitatea serviciilor noastre, puteți contacta oricând centrul nostru intern de raportare pentru accesibilitate. Nu ezitați să ne contactați la accessibility@sixt.com.